Pagina's

maandag 17 juni 2013

Best Kept Secret Festival - Countdown (4 days to go)

I don't like Mondays!


En toch, toen ik vanochtend om kwart over tien op facebook een announcement zag staan van Best Kept Secret, was mijn dag weer helemaal mooi (nadat ik even heb staan schreeuwen op school en mezelf bijna publiekelijk voor schut zette - mijn sociale onhandigheid op zijn best)

Het Best Kept Secret festival wordt dit jaar voor de eerste keer gehouden. Het is een festival met de focus op indie muziek, in allerlei genres, en wordt gehouden op het festivalterrein van de Beekse Bergen, een safaripark in Hilvarenbeek, in de buurt van Tilburg. De line-up bestaat uit vele kleine, nieuwere bandjes, maar bevat ook een paar grotere namen, zoals Two Door Cinema Club, Alt-J, the Arctic Monkeys, the Maccabees en Sigur Rós (klinkt dit niet helemaal perfect? Ik vind namelijk van wel!)

Aan de van tevoren al geweldige line-up die hierboven staat, is vandaag nog een laatste 'headliner' act toegevoegd, en oh my god wat was ik blij toen die naam op het scherm van mijn telefoon verscheen. Palma Violets!!!! (Dat is publiekelijk voor schut staan eigenlijk wel waard...)

Een beetje kort dag, kan je nu wel zeggen, en ik kan niet anders dan je daarbij de volle 100% gelijk te geven. Het is ook extreem vroeg dag. Deze act is namelijk de vervangende act voor Modest Mouse (en Belle & Sebastian) die iets meer dan een week geleden hun gehele Europese tour afgezegd hebben (snik).

Gelukkig regelde het BKS festival management binnen korte tijd toch een waardige vervanger, wat ik zeker van ze bewonder. De meeste bands hebben al een strak tourschema, dus even iets tussendoor is vaak onmogelijk voor ze, maar toch is het ze gelukt (hieperdepiep HOERA!)
Nu zijn er mensen die - typisch Nederlands - zitten te zeuren dat het 'geen waardige vervanger' is. Ik zou het leuk vinden om die mensen even met een gelimiteerd budget en alles binnen een paar dagen een nieuwe vervangende act te zien zoeken, want ik wed dat het ze niet lukt. Dan piepen ze wel anders (muhahahaha)

Maar, om even terug te komen op Palma Violets. Het is een Britse Indierockband (yay, ik hou van indierock EN ik hou van Britten) die gevormd is in 2011 - zeer recent dus. Hun debuutalbum '180'  kwam uit in 2013 en sloeg meteen aan - vooral in Nederland en Engeland, waar ze meteen de NME award voor beste nieuwkomer wonnen. Slechts dagen geleden waren ze nog te bewonderen op het Pinkpop Festival in Landgraaf, waar ze naar mijn mening een geweldige set speelden. (Stiekem hoopte ik al op deze toevoeging aan de BKS line-up) De sound die ze produceren is een beetje garage-achtig, op een perfecte swingende manier, gemixt met punky geluid. Zeker niks mis mee!
IkkannietwachtenIkkannietwachtenIkkannietwachtenIkkannietwachtenIkkannietwachten

Groetjes,
Margot

Geen opmerkingen:

Een reactie posten